Ve Frenštátě pod Radhoštěm byla otevřena nová stometrová sjezdovka s vlekem. Tato malá sjezdovka vznikla mezi velkým a středním skokanským můstkem. Bude sloužit především dětem a široké veřejnosti, je to upravená sjezdovka, na které je i profesionální dohled. Ve všední dny bude sjezdovka otevřená od dvou do čtyř odpoledne, později, až se dny prodlouží, až do pěti. O víkendech a svátcích se vlek rozjede již v devět ráno a zastaví se až ve čtyři odpoledne.
Přejezdy ve Studénce a v Suchdolu jsou pod dohledem. Hlídají je kamery. Apelování na motoristy nezabírá, zábrany v podobě závor a výstražné světelné i zvukové signalizace také ne. Na řadu tak přišly kamery. Ty jsou vždy po dvou umístěny na dvou sloupech stojících v těsné blízkosti kolejiště. Jak vedení měst a obcí, tak policisté si od jejich instalace slibují, že by v budoucnu měly zabránit situacím, kdy se řidiči snaží přejet přejezd, přestože zrovna blikají červená světla. Dalším momentem, který by se snad za dozoru kamer neměl již odehrát, je uvěznění vozidla v kolejišti. Kamery na železničních přejezdech by v budoucnu neměly být nic ojedinělého. Zatím jsou v Moravskoslezském kraji čtyři, ale v příštích letech by se měl jejich seznam rozšířit.
Rekonstrukce části trati mezi Studénkou a Veřovicemi začala na podzim. 21. 12. se dočkala oficiálního zahájení. Dle starosty Studénky by tato rekonstrukce měla sloužit nejen pro potřeby letiště, ale k celkové rekonstrukci trati Studénka Veřovice, která byla přeložena po výstavbě letiště v padesátých letech. Původně vedla směrem na Štramberk, odkud se vozil vápenec do Vítkovic a na Veřovice. Tu postavili cca před sto padesáti lety jako soukromou štramberskou dráhu. V Sedlnicích se později postavilo nové nádraží a přibyla autobusová linka přímo na letiště, především pro vojenský provoz. Nyní je v zájmu, aby se pro potřeby letiště vytvořily vhodné podmínky. Je to první projekt tohoto druhu v České republice. Zatím je vše ve schvalovacím procesu na regionální radě.