Žádost o svědectví k dopravní nehodě na dálnici D1 v katastru obce Velká u Hranic
Policisté z Dálničního oddělení v Mankovicích nadále intenzivně prošetřují případ kolizní situace v dopravě, který se stal třicet minut po třiadvacáté hodině večerní 22. ledna 2024 na dálnici D1 ve směru na Olomouc a Brno, a to v katastru obce Velká u Hranic s označením 309 kilometru. V té době 41letý muž cizí státní příslušnosti řídil autobus tovární značky Van Hool, přičemž se s největší pravděpodobností plně nevěnoval situaci v silničním provozu a přední části prostředku hromadné přepravy osob narazil do zadní části návěsu nákladního motorového vozidla tovární značky Renault, které zde bylo odstaveno na zpevněné krajnici/odstavném pruhu po předchozí dopravní nehodě s dodávkovým automobilem. Při střetu autobusu s nákladní soupravou došlo k těžkému zranění výše uvedeného muže a k dalším lehčím zraněním u pěti jeho spolucestujících. Dosavadními procesními úkony bylo zjištěno, že s největší pravděpodobností doposud blíže neupřesněný řidič přesně neustanoveného motorového vozidla (nákladní soupravy) předjížděl zleva daný autobus, přičemž se mu v jeho jízdní dráze objevil dodávkový automobil, který chvíli předtím havaroval s jinou nákladní soupravou a zůstal stát kolmo v prostředním a v levém jízdním pruhu tříproudé dálnice ve směru na Brno. Na vzniklou situaci měl řidič tohoto neznámého vozidla náhle změnit směr jízdy vpravo a přejet tak z prostředního jízdního pruhu do pravého. Tímto mohl a měl bezprostředně vjet do jízdní dráhy autobusu, jehož řidič rovněž strhl řízení vpravo, vyjel na zpevněnou krajnici a zde pravou přední části nejprve narazil do silničního svodidla a poté čelně do odstavené nákladní soupravy. Dosud neustanovený řidič nezjištěné jízdní soupravy pak dále bez zastavení pokračoval v jízdě ve směru na Olomouc a poté neznámo kam. K samotné neznámé nákladní soupravě se nepodařilo prozatím zjistit bližší identifikační údaje či jiné poznatky, snad jen tu skutečnost, že kabina tahače měla být světlé barvy, pravděpodobně bílé.
S ohledem na řádné zadokumentování spisového materiálu jsou velmi potřebné další podnětné informace případných svědků, a to s ohledem na zjištění přesného průběhu nehodového děje. Vhodné jsou případně i videozáznamy z palubních kamer ostatních účastníků silničního provozu, kteří v době nehodě uvedeným místem projížděli. Tyto skutečnosti lze kdykoli telefonicky sdělit policistům z Dálničního oddělení Mankovice nebo případně přímo policejnímu inspektoru prap. Stanislavu Pustějovskému či na bezplatnou linku tísňového volání Policie České republiky čísla 158.